xxx home xxx

XXX SPŘÁTELÍME????? XXX

xxx Bleskowka 11 xxx


Duben 2008

Novořroční předsevzetí

21. dubna 2008 v 7:41 | m |  hubnutí a předsevzetí

Novoroční předsevzetí

Vánoční svátky nás nechávají spočinout v sobě samých, můžeme bilancovat uplynulý rok a občas si na samý závěr dáme nějaké to novoroční předsevzetí. Také je pravidelně porušujete už během prvních lednových dní? Tak na ně letos klidně zapomeňte a zbytečně se kvůli selhání netrapte. Anebo - ruku na srdce - opravdu chcete začít lepší život? Tak se pojďme podívat, jak letos ve svých předsevzetích co nejlépe vydržet.

Připravte se předem

Novoroční předsevzetí dodrží pouze asi 12% lidí. Muži většinou častěji než ženy, ovšem ženy se polepší, když se se svým závazkem někomu blízkému svěří. Proč jen tak málo lidí dokáže svým vnitřním slibům dostát? Mezi nejčastější novoroční předsevzetí patří totiž skoncování s kouřením touha zhubnout nebo pravidelně sportovat, což opravdu není vůbec jednoduchá záležitost. Jde o hluboké zásahy do zaběhnutého životního stylu a pouhé rozhodnutí ze dne na den nestačí. Člověk, který chce opravdu začít žít zdravější život, se na změnu musí náležitě připravit. A je úplně jedno, jestli začne 5. ledna nebo až 20. února.

Jak vydržet?

  • Zjistěte si dostatek informací o tom, co všechno obnáší splnění vašeho vnitřního závazku, např. nikotinová závislost. Pokud jste opravdu silný kuřák, kupte si v lékárně nikotinové suplementy. Většinou se totiž doporučuje seknout s kouřením ze dne na den. V případě potřeby neváhejte kontaktovat odborníka, který vám pomůže překlenout obtížné momenty.
  • Hubněte pomalu a s rozumem. Zdravý životní styl a štíhlou linii si nezajistíte drastickou několikadenní dietou. Jojo efekt je spolehlivý jako bumerang.
  • Láká vás našlehaný pudink nebo potáhnutí z cigarety? Neházejte hned flintu do žita, i když projednou zhřešíte. A pěkně se pochvalte, když zvládnete vydržet.
  • Dávejte si realistické, krátkodobé cíle, např. zhubnu půl kila týdně.
  • Hledejte a dělejte si každodenní malé radosti.
  • Připravte sebe i blízké okolí na to, že budete zřejmě podrážděnější a potřebujete oporu.
  • Pište si deník. Když vás třeba přepadne touha pořádně se nacpat, ventilujte svoje pocity na papír. Nezapomeňte ani datum a čas. Budete pak moci porovnávat své úspěchy.
  • Napište si seznam všech důvodů, proč chcete dodržet vaše novoroční sliby. Čím víc podnětů vás napadne, tím líp. V obtížných momentech si je můžete snáze připomenout.
  • Vymyslete si ještě některé další jednodušší předsevzetí. Např. budu se víc usmívat, večer přečtu dětem pohádku apod. Dodržování těchto lehčích vnitřních závazků vám dodá sílu.
Máte další tipy, jak dodržet svá novoroční předsevzetí? Co vám pomohlo? Podělte se s námi v komentářích.

Jak dodržet novroční předsevzetí

21. dubna 2008 v 7:40 hubnutí a předsevzetí
Jak dodržet novoroční předsevzetí
I letos si většina z vás přeje v novém roce přestat kouřit, zhubnout a začít sportovat. Jenže kolikrát už jsme si podobná předsevzetí dávali. A protože začít je snadné, ale vydržet horší, pomůžeme vám překlenout první kritický měsíc.

Otec přišel ze záhrobí

18. dubna 2008 v 9:39 | Merkéta

Otec přišel ze záhrobí

Když paní Janě zemřel tatínek, ještě jí nebyly dva roky. Svého otce znala jen z fotografie. O maminku přišla v sedmi letech a o babičku, když jí bylo deset. Příběh, který se odehrál před několika lety, zastihl paní Janu jako maminku tří dětí. "Otec za mnou přišel v noci," začíná své vyprávění Jana. "Sedl si na moji postel a cosi povídal. Nerozuměla jsem mu. Mluvil zpovzdálí. Cítila jsem jeho ruku a chlad. Potom jsme šli do starého domku, kde jsem prožila dětství, procházeli místnosti a zahradu. Po procházce mě odvedl zpět k lůžku. Lehla jsem si a otec u mě ještě chvilku seděl. Chlad začínal postupně mizet a spolu s ním i dotek jeho ruky. Měla jsem ztuhlé nohy a dlouho jsem procitávala. Cítila jsem zmatek."

Paní Janě se o otci zdálo často. Zdálo se jí, že navštívil její dceru Ivu, když se narodila, a ptal se, jak se učí její sestra Alenka. Další návštěva zemřelého se konala až po delší době. Otec si opět sedl na postel, opět se ochladilo. Paní Jana si všimla prohnutí postele. Její předchozí pocity se ale neopakovaly. Tělo neztuhlo a tentokrát ani nikam nešli. Noční host nemluvil a sám odešel. Příběh vypadá na první pohled trochu strašidelně. Ale zkusme ho vnímat jinak. Prý se blíží doba, kdy nebudou překážky v komunikaci i s těmi bytostmi, které již fyzicky nejsou mezi námi. Procházíme vývojem, který se nedá omezovat. Učíme se ze zkušeností a měníme své chování. Za nějaký čas budeme chápat i to, co nám dnes připadá nemožné. A co do té doby? To prozrazuje jedno automatické písmo: Bavme se se zemřelými, jako kdyby žili, a mějme úctu k živým, jakoby právě zemřeli. Vždyť to není navždy.

První oběť UFO

18. dubna 2008 v 9:38 | markéta

První oběť UFO

První obětí UFO byl podle dostupných záznamů jistý příslušník armády Spojených států. Událost se stala 7. ledna 1948. Na letišti v Godman Field ve státě Kentucky zaznamenaly toho dne v odpoledních hodinách radary na kontrolní věži neznámý objekt. Když po téměř dvou hodinách z radaru nezmizel, vydala se k němu čtyřčlenná letka cvičných letounů F-51 Mustang vedená kapitánem Thomasem Mantellem. Letadla objekt pronásledovala až do výšky 4570 metrů. Dál to z technických důvodů nemělo ani smysl. Stroje totiž nebyly vybaveny přívodem vzduchu do kabiny. Tři letadla tedy akci vzdala. Dál pokračoval jen kapitán Mantell. V rádiovém spojení, které udržoval se základnou, popisoval objekt jako kopec zmrzliny s červenou polevou. Záhadný objekt kapitán Mantell stejně nedohnal, přestože byl od něho podle jeho poslední zprávy vzdálen pouhých sto padesát metrů. Několik desítek minut od tohoto hlášení byly nalezeny jen ohořelé trosky jeho letadla. Případu se ujala nově vytvořená komise. Ta v závěru svého šetření konstatovala, že se pilot hnal za falešným sluncem. Skutečnost je ale pravděpodobně úplně jiná.

Sledují nás mrtví z kosmických civilizací

18. dubna 2008 v 9:37 | markéta

Sledují nás mrtví z kosmických lodí?

Česká republika je v rámci fenoménu mimozemských civilizací ovlivněna spíše americkou ufologií. Ta spočívá v představě, že neidentifikovatelné létající předměty jsou kosmické lodě jiných vesmírných civilizací. Evropský pohled, který zastávají především angličtí a francouzští ufologové, je však trochu odlišný. Evropská ufologie totiž spojuje řadu paranormálních jevů s lidským vědomím a podvědomím. UFO se totiž velice často objevuje před lidmi, kteří jsou v určitém duševním nebo psychickém rozpoložení. Existuje teorie, která hovoří o tom, že se naše planeta chová jako živý organismus a jeho projevy mohou být projevy cílenými na lidské podvědomí. Další hypotézu předkládá Erich von Däniken. Podle jeho názoru je UFO, blízká setkání s UFO nebo únosy do UFO programem, který byl geneticky spuštěn a který má člověka v tuto chvíli na cosi připravit. Velice zajímavá hypotéza se objevila i v Americe. Svou pozornost zaměřuje na posmrtný život. Existuje myšlenka, že se takzvaný onen svět nachází v paralelním prostoru. Zde mrtví vynalezli prostředek, kterým se dostávají k nám a který považujeme za UFO. Tato hypotéza poskytuje i vysvětlení proč lidé, kteří prožívají únos do UFO, popisují jeho zážitek stejně jako lidé, kteří prožili klinickou smrt. Na začátku únosu mimozemskou posádkou je totiž také často popisován tunel, na jehož konci je světlo.

Tvář z vesmíru

18. dubna 2008 v 9:34 | markéta
Naše Země a vesmír existují bezpochyby pět či šest miliard let. Zdá se to nepředstavitelně dlouhá doba, avšak jen z hlediska pomíjivého lidského života, jenž končí, sotva se zrodil. Z hlediska vesmírných hodin, které tikají někde mimo naše chápání, je to čas krátký. Pět šest miliard let se objektivně jeví spíše jako rychlý proces zrání hmoty, jejíž produkty zdaleka ještě nevychladly.
Pozemské hodiny stořil člověk, aby vyhádřily zanedbatelnost jeho života. Kosmické hodiny jsou zajisté časomírou objektivnější a vesmír je podle nich mlaďounký jako panna. Slunce neustále vysílá do kosmu nepředstavitelné množství tepelné a světelné energie a zahřívá i naši planetu. Země má ovšem svoje vnitřní teplo, které jednoho dne nepochybně zmizí stejně jako sluneční záře. A pak možná dojde k dalšímu přetransformování hmoty a zřejmě i k novým velkým třeskům, z nichž snad povstanou nové vesmírné soustavy a třebas i nové formy života.
Deset či dvacet tisíc let, v nichž se vyvinul civilizovaný člověk, jsou z hlediska času pouhým kmitnutím vesmírného oka. Člověk, jehož mozek je na rozdíl od živočichů s vyšší nervovou soustavou nedokonalý tím, že svého majitele staví do protikladu se svým okolím, nepůsobí ve vesmíru dlouho, zanechává v něm však velice nepříznivé efekty. Lidstvo se odjakživa pyšnilo tím, že spoutalo či spíše znásilnilo přírodu, poručilo větru dešti, dobylo vesmír, vyrvalo ze země bohatství nerostů a využilo energetické zdroje. Jednoduše řečeno, chovalo se nesmiřitelně agresivně ke svému okolí. Pálilo, vykořeňovalo, ničilo - a v této činnosti si vede stále agresivněji a s neutuchající silou, kterou probudila takzvaná vědeckotechnická revoluce.
Málokdo už pochybuje o tom, že Homo faber modrou planetu velice brzy zničí. Rozdílné pohledy vědců na tuto skutečnost se závažněji liší pouze v tom, kdy tato pro člověka smutná realita nastane. Ozonové díry jsou předzvěstí zničení atmosférického obalu, který prozatím chrání naši Zemi, aby na ni nedopadla zničující síla kosmického záření. Až na nás tato síla udeří naplno, přestanou mít smysl bankovní konta, věčně nové a dokonalejší výrobky, letadla, satelitní televize, bazény, automobily, rodinné domy, mořská letoviska a naše neoprávněná touha nepřetržitě a stále rafinovaněji konzumovat.
Zánik atmosféry může podle odborníků trvat ještě celá staletí, jiní vědci jsou však skeptičtější a naznačují, že proces zničení vzdušného obalu nemusí probíhat plíživě a postupně, ale může "poskočit" rychlostí geometrické řady.
Pohleďme však do naší minulosti. Konec světa vyhlíželi odjakživa falešní proroci, kteří patřili buď k psychopatickým vizionářům, toužícím po obdivu mas, anebo se jednalo přímo o duševně choré osoby, hlásající celkový zmar, jenž nastával ovšem pouze v psychice jejich osobností. Žádná civilizace se neobešla bez falešných jasnovidců, vizionářů, proroků a jejich hrozících ukazováků, které připomínali lidstvu, že nastal čas, aby za komedií svého pozemského života zatáhlo oponu.
Dlužno říci, že prozatím selhaly všechny předurčované termíny. Prozatím. Před osmi lety, v roce 1986, byl na úpatí Cheopsovy pyramidy, pocházející z třetího tisíciletí před naším letopočtem, vykopán kámen pokrytý hieroglyfy, vážící půl tuny. Nápisy obsahovaly stovky slovm pocházejících z předpovědi dvorního astronoma faraona Chúfeva. Jedna z těchto vět oznamuje s fatální krutostí údobí, v němž se všechny děti matky Země odeberou naráz zpět ke svému stvořiteli. Než tuto větu v doslovném znění uvedu, jsem nucena vrátit se je zcela zvláštnímu vesmírnému úkazu.
V roce 1976 vyslala sonda Viking k Zemi tři sta tisíc snímků, mezi nimiž vzbudil velikou pozornost záběr číslo 35A72. Jednalo se i fotografii Marsu z oblasti zvané Cydonie.
Snímek zachytil plastickou lidskou tvář, nepochybně podobnou posmrtné masce muže s pravidelnými rysy a inteligentní vizáží, jejíž velikost se blíží jednomu a půl kilometru. Okolo tváře je rozeseto šest pyramid, které byly podle mínění odborníků zbudovány inteligentními bytostmi. Kartograf Toruna např. vypočítal, že jedna z nich, Pietro-Molenarova pyramida, vykazuje 99% souměrnost, což představuje poměr kratších a delších stran 1 : 1,66, tedy poměstný zlatý řez, jak jej známe už id Leonarda da Vinciho. Pyramida leží přesně na průsečíku zeměpisné délky a šířky (40 a 87 stupňů) sítě, narýsované na vzdáleném povrchu Marsu pozemskými astronomy a kartografy.
Pyramidy i posmrtná maska inteligentního muže jsou nepochybně dílem rozumných bytostí, což z hloubi 19. století potvrzuje i slavný matematik Gauss svou tezí o inteligenci, která se projevuje produkováním pravidelných tvarů. Kdo byl tvůrcem velkolepých stavebních projektů na Marsu, jejichž existenci potvrdila i sonda Mariner 9? Byli to samotní Marťané, kteří svoji planetu zničili, podobně jako ji likvidujeme my, zbavili ji kyslíku a tím pádem i všeho života? Nebo tato mementa na Marsu vytvořil nám prozatím neznámý hybatel všehomíra či snad mocný mimozemšťan, který tu vzdáleným očím obyvatel Země vystavil efekní náhrobní sfingu?

nalzena zvláštní bytost

18. dubna 2008 v 9:32 | markéta
Nalezena záhadná bytost na severním pobřeží v Peru
Když dělníci, odkrývající nejméně 1500 roků starou hrobku na severním pobřeží Peru, pohlédli náhle do očí podivné trpasličí bytosti, dostali šok. Zdálo se, že zemřela teprve včera. Její tělo neneslo sebemenší známku rozkladu ani nepřipomínalo vysušené trupy mumií. Postava seděla na kamenném piedestalu, jako kdyby jí měla být prokazována zvláštní úcta a čest. Byla nesmírně malá, a přesto ohromující. Je možné, že by vůbec pocházela z našeho světa?
V soukromém muzeu Casinelli v severoperuánském Truchilliju se pod skleněným poklopem nenápadně krčí miniaturní tělo neznámé bytosti humanoidního vzhledu. Postava nedosahuje ani 30-ti centimetrů. Navzdory tomu nejeví známky subtilnosti. Naopak se zdá být dobře živená a pod napjatou, jakoby stále vláčnou kůží se rýsuje svalstvo. Vzhledem k okolnostem nálezu bytost musela zemřít před mnoha stovkami let. Přesto její tělo nenese sebemenší stopy rozpadu. Dochovaly se vlasy, zuby a dokonce část očí. Kromě neuvěřitelně malého vzrůstu a zvláštního tvaru rozměrné hlavy se záhadný tvor od lidí liší především jakýmsi pevným výrůstkem, který se táhne od temene hlavy až do půli zad. Je to zrůdná tělesná deformace, anebo zcela přirozená podoba?
Kým vlastně je tento humanoid? Nejjednodušší vysvětlení, že jde o předčasně narozené a zdravotně silné postižené dítě, neobstojí. Lidský plod by nemohl být tak dokonale vyvinutý. Celé stvoření se hravě vejde na list papíru formátu A4, a přesto má hustou hřívu vlasů, zuby, nezvykle dlouhé prsty a pleš porostlou krátkými chloupky. Musíme tedy hledat jiné řešení.
Podle starých legend ještě v poměrně nedávných dobách žily na Zemi podivuhodné bytosti. Dosahovaly výšky pouhých třiceti centimetrů, měly rudohnědou pokožku a i přes handicap svého miniaturního vzrůstu dokázaly vybudovat stavby, na něž by schopnosti tehdejší lidské civilizace zřejmě nestačily. Zprávy o těchto velmi malých stvořeních se zachovaly v Africe, na Srí Lance, na Tahiti a především na Havajských ostrovech. Nemohl být některý z těchto skutečných trpaslíků, snad nějakou válečnou či obchodní námořní výpravou, dopraven do Peru a pak pohřben s rodinou svého pána? Jisté okolnosti nasvědčují možným kontaktům mezi oběma zeměmi. Havajané často vyprávěli, že dávno před příchodem Evropanů přistály u jejich ostrovů lodě, na jejichž plachtách byl výrazný znak zlatého pelikána. A právě pelikán byl oblíbeným motivem kultury Mochiců, v jejímž hrobě byla mumie nalezena. Je to však dostatečný důkaz, anebo cizinec přišel odjinud?

Metody učení

18. dubna 2008 v 9:24 | markéta |  Škola
Metody učení

1. Snažíme se dobře pochopit to, o čem je řeč, jinak nemá učení smysl.
2. Z výkladu a z učebnice vybíráme to nejdůležitější
3. Obecné poznatky spojujeme s konkrétními příklady a nový poznatek srovnám s tím, co již znám.
4. Když nám není něco jasné, klademe otázky. Jsou projevem zájmu, ne neschopnosti.
5. V rozsáhlém celku učiva věnujeme pozornost střední části učiva, kdy ubývá sil, pozornosti a motivace.
6. Alespoň 1/2 času věnujeme samostatnému vyjádření obsahu: podtrhávání, kreslení schémat, nahlas se učit.
7. Obtížné a důležité učivo opakujeme vícekrát v kratších časových úsecích s rozložením do více dnů.
8. K učení využíváme i tzv. ztrátové časy - dopravní prostředek …
9. Ihned po výkladu si čerstvé učivo přečtu (předcházím zapomínání).
10. Individuální učivo kombinujeme se společnou činností - vzájemné zkoušení, konverzace v cizím jazyce, vysvětlování si obtížných míst…
11. Dodržujeme pravidelný režim dne a spánek.
12. V domácí přípravě nezačínáme obtížným předmětem, ale taky si ho nenecháváme na konec, kdy jsme již unaveni. Únavě předcházíme studenou vodou, ne příliš hlučnou kulisou.
13. Vytváříme si vhodné materiální podmínky (stálý pracovní kontakt).
14. Životní podmínky zhoršují nálady a snižují schopnost se učit. Tím však své neúspěchy neomlouváme.
15. Snažíme se věcný postoj k problémům i k učení.

10 způsobů, jak přežít nudnou hodinu

18. dubna 2008 v 9:21 | Lucie Waldmannová |  Škola

10 způsobů, jak přežít nudnou hodinu

Nudné hodiny jsou klasika - známe je všichni jako svoje boty, každý si tím musel alespoň párkrát projít, jsou prostě něčím, čemu se při studiu absolutně nelze vyhnout. Hodiny tohoto typu můžete trávit všelijak, ale rozhodně ne tak, že budete dávat pozor - to fakt nejde, i největší šprti mi teď musí nutně dát za pravdu. Jaké tedy můžeme vyvíjet aktivity, abychom si ze školy neodnesli důtku za vyrušování ve vyučování (protože jsme zorganizovali soutěž "Kdo víc krkne") nebo za neomluvenou hodinu (protože jsme se zdejchli do hospody)?

Užitečná činnost - no když jinak nedáte...

Nejužitečnější věc, kterou můžete spáchat, je učení na prověrku, kterou píšete ten den z jiného předmětu. Z osobní zkušenosti vím, že se tímto způsobem naučíte pomalu víc než doma - člověk má najednou neuvěřitelnou schopnost si pamatovat, když mu teče do bot, že? Tato metoda krácení dlouhé chvíle tragicky krachuje ve chvíli, kdy je například konec školního roku a už žádné zkoušení nehrozí.
  • Máte-li nějakou brigádu (jako třeba já), můžete během nudných hodin pracovat. Ovšem to samozřejmě záleží na typu brigády - redaktor našeho portálu klidně může nějaký ten článek během vyučování sesmolit, ale nemám tušení, jak by si poradil pokladní v hypermarketu...
  • Také je možné psát domácí úkoly. No, psát, spíš opisovat, ale nebudeme slovíčkařit. Každopádně i tak se dá ukrojit alespoň kousek z toho nadmutého bochníku nudy.

Tohle už je jiný kafčo...

Konečně jsme vyplýtvali všechny užitečné činnosti a můžeme se vrhnout na ty zábavné. Většinou se jedná o hry, případně tvůrčí činnost:
  • Lodě - kdo to ještě nezkusil, hurá do toho! Nikdy mi nebylo na hodinách společenskovědního semináře tak krásně, jako když jsme provozovali tuto akční hru. Pochybuji o tom, že existuje někdo, kdo ji nezná, ale pro jistotu - gameska pro dva hráče, potřebujete kostičkovaný papír a něco na psaní. Vítězství spočívá ve zničení všech nepřátelských (soupeřových) lodí. Podrobná pravidla hledejte třeba na abecedaher.cz (i když pro PC verzi, ale podstata je stejná).
  • Piškvorky - neochvějná jistota, která si drží přední pozice v žebříčcích "her do lavic". Tady se snad nemusím o pravidlech rozepisovat, kdo hru nezná, má mezery ve vzdělání!
  • Komiksy - tak tohle už vyžaduje trošku "skills" ve výtvarce, ale jen malinko. Vřele doporučuji na hodiny chemie, případně fyziky. Podstata tkví v kreslení komiksů o spolužácích a učitelích, a to tak, že se vždy boxík po boxíku sousedé v lavici střídají. Zpravidla dochází v příběhu k naprosto strhujícím zvratům. Pozor! Tato zábava vypadá velice nevinně, ale může vás natolik strhnout, že se přestanete omezovat na nudné hodiny a začnete ji praktikovat i v hodinách, na kterých se občas hodí "být ve střehu".
  • Básničky - podobně jako u komiksů budete potřebovat kapku tvůrčího ducha. Pravidla hry jsou velmi variabilní, avšak nejčastější podobou je střídání sousedů po verších. Podle svých zkušeností bych označila za nejfrekventovanější téma "Nudnost hodiny", případně "Hloupost učitele".
  • Prasátka - hra je omezena přírodními podmínkami - musí svítit sluníčko, ale na druhou stranu prakticky nemá pravidla, což umožňuje hráčům volné pole působnosti - jedni soupeří o to, kdo udělá větší prasátko, druzí o to, kde všude se prasátkem učiteli/učitelce "trefí", aniž by si toho dotyčný/á všiml/a, lze hrát i "prasátkový hokej" - jeden hráč představuje puk, další dva hokejisty, branky mohou být kdekoli v prostoru...
  • Flusátka - rovněž neomezeno pevně danými pravidly, jedinou podmínkou účasti ve hře je vlastnictví versatilky a dostatečného množství nábojů (čili papírových kuliček).
  • Letadla - při tom sice středoškolák vypadá malinko retardovaně, ale zase uplatní svého kreativního ducha a schopnost práce za extrémních podmínek. Jedná se o soutěž, kdo vytvoří nejkrásnější letadlo ze surovin, které jsou dostupné v penálu. Možná byste se divili, kolik důvtipu tato hra vyžaduje (trojúhelník křídla, propiska trup letadla...).

S křížkem po funuse?

Tímto bych zakončila základní výčet aktivit - je mi jasné, že většinu z nich znáte, jelikož už je dlouhá léta praktikujete, ale má snaha byla utřídit dostupné možnosti a poukázat na jejich kvality. Snad jsem vás inspirovala!
Abyste mohli jít na každou hodinu "ready" (přece jen - co kdyby, že...), uvádím přehled pomůcek, které ke zmíněným aktivitám potřebujete:
AktivitaPotřebné komponenty
UčeníSešit daného předmětu, lavice (abyste měli kam sešit schovat, kdyby učitel zpozoroval, že se věnujete něčemu jinému).
PráceTo, co je třeba udělat (je nutné dobře uvážit - novinář si může přinést papír a tužku, ale např. automechanika při práci by si asi učitel všiml).
Domácí úkolySvůj sešit na domácí úkol, sešit s vypracovaným domácím úkolem spolužáka (k opsání).
LoděKostičkovaný papír, propiska.
PiškvorkyKostičkovaný papír, propiska.
KomiksyPapír, tužka, pravítko (na vytváření boxíků - není pravidlem).
BásničkyPropiska, prázdná zadní strana sešitu (abychom měli kam psát).
PrasátkaZrcátko, hodinky, přívěsky,... (něco, od čeho se bude světlo dobře odrážet).
FlusátkaVersatilka, papír.
LetadlaPenál, případně rýsovací potřeby.

Další metody učení

8. dubna 2008 v 15:04 | já |  Škola
Metody učení

1. Snažíme se dobře pochopit to, o čem je řeč, jinak nemá učení smysl.
2. Z výkladu a z učebnice vybíráme to nejdůležitější
3. Obecné poznatky spojujeme s konkrétními příklady a nový poznatek srovnám s tím, co již znám.
4. Když nám není něco jasné, klademe otázky. Jsou projevem zájmu, ne neschopnosti.
5. V rozsáhlém celku učiva věnujeme pozornost střední části učiva, kdy ubývá sil, pozornosti a motivace.
6. Alespoň 1/2 času věnujeme samostatnému vyjádření obsahu: podtrhávání, kreslení schémat, nahlas se učit.
7. Obtížné a důležité učivo opakujeme vícekrát v kratších časových úsecích s rozložením do více dnů.
8. K učení využíváme i tzv. ztrátové časy - dopravní prostředek …
9. Ihned po výkladu si čerstvé učivo přečtu (předcházím zapomínání).
10. Individuální učivo kombinujeme se společnou činností - vzájemné zkoušení, konverzace v cizím jazyce, vysvětlování si obtížných míst…
11. Dodržujeme pravidelný režim dne a spánek.
12. V domácí přípravě nezačínáme obtížným předmětem, ale taky si ho nenecháváme na konec, kdy jsme již unaveni. Únavě předcházíme studenou vodou, ne příliš hlučnou kulisou.
13. Vytváříme si vhodné materiální podmínky (stálý pracovní kontakt).
14. Životní podmínky zhoršují nálady a snižují schopnost se učit. Tím však své neúspěchy neomlouváme.
15. Snažíme se věcný postoj k problémům i k učení.

Tipy učitelů

8. dubna 2008 v 15:02 | já |  Škola
Tipy učitelů
Takže jak na to?·
  • Při učení doma si zajisti si klid a vhodné podmínky k učení. Domluv se s rodiči, sourozenci, kamarády, kdy, kde a jak dlouho se budeš učit.
  • Připrav si vše potřebné pro domácí studium k ruce, ještě před tím než se začneš učit
  • Vytvoř si studijní plán nebo program každého dne, který čas věnovaný domácí přípravě (1-2 hodiny domácí přípravy)
  • Přečti si nejprve celou probranou látku, abys věděl/a, o čem se učíš. Tomu se říká orientační čtení.
  • Čti danou látku znovu - po částech - a podtrhávej si významné části textu (data, jména, nové pojmy)
Dělej si průběžné poznámky na papír = tahák: u písemky nepoužívat!
  1. vyber to nejdůležitější (hlavní myšlenky)
  2. piš v heslech
  3. používej různých schémat a grafického znázornění
  • Ptej se a odpovídej na konkrétní otázky: Kdo? Kdy? Co? Kde? Proč? Za jakým účelem?
  • Opakuj si učivo, které ses samostatně naučil/a - při opakování používej poznámky nebo "taháky"
  • Kontroluj si s pomocí učebnice, sešitu nebo taháků, zda sis zapamatoval/a to podstatné
  • Zkoušej sám sebe a odpovídej stručně písemnou či ústní formou na několik otázek, které si sám/sama položíš. Když ještě látku neumíš, vrať se k učivu, které bezpečně ovládáš, a pokus se pochopit novou látku znovu!
  • Začni tím lehčím vyučovacím předmětem nebo učivem
  • Odškrtávej si úkoly, které jsi již splnil/a
  • Uč se v blocích - jeden předmět 15-30 minut
  • Vymez si čas na přestávku, ale i celkové opakování a procvičení nového učiva
Co dělat při ústním zkoušení?
  • Vyber si zrakem neutrální bod ve třídě a pokus se soustředit
  • Nedívej se na třídu ani zkoušejícího, jestliže jsi trémista
  • Pokus se vybavit si hlavní myšlenky učební látky, kterou ses naučil/a
  • Potom uveď podrobnosti a příklady, které na hlavní myšlenku navazují
  • Pokus se mluvit souvisle a v klidu
Co při písemce?
  • Pozorně si přečti všechny zadané úkoly
  • Ujasni si význam hlavních bodů v zadání
  • Snaž se vyřešit všechny zadané úlohy nebo otázky
  • Správně si rozvrhni čas své písemné práce nebo testu
  • Před odevzdáním své práce si nezapomeň všechny své odpovědi zkontrolovat a oprav všechny chyby, které najdeš

Jak se učit (obyčejné)

8. dubna 2008 v 14:59 | já |  Škola
Tak tady je několik rad…
1. UČIT SE PRŮBĚŽNĚ - pro všechny nereálné :-D
2. ROZVRHNOUT SI UČIVO
Rozplánovat si látku na každý den tak, aby ještě týden zbylo na opakování. Rozplánovat si každý den několik stran, samozdřejmně reálně…
3. MIMOTECHNICKÉ POMŮCKY
Nemá cenu se drtit velké množství informací nazpaměť - sice si je na chvíli zapamatujete, ale při větším stresu se prostě vykouří. Je lepší se naučit nějakou pomůcku. Nejlépe si udělat vlastní pomůcky, které si snaději vybavíte (ze začátečních písmen složíte slovo, ze začátečních slov složíte větu, výčet věcí si přirovnáte ke spolužákovi, věci…) to prostě zabýrá nejvíce.
4. PRÁŠKY I když LECITIN na paměť doporučují i reklamy, nečekejte nějaké zázraky, spíše nic Prostě se po polknutí nějakého prášku nevrhnete na učení, učivo vám do hlavy nepoletí samo… :-(
5. PRINCIP Nejlépe se učit se 1-2 hodiny v kuse, pak si 10ti munutách si zopakovat rychel to co jste se naučili a pak si dát pauzu, skočit si na net, kouknout na televizi, něco pojíst… a pak se na to vzhnout znovu.
6. VÝPISKY A BAREVNÉ ZNAČENÍ
určitě pomáhají učení, ale výpisky musí být stručné a jasné a s barvami byste to taky neměli přehánět.

POZOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zápis Sbének!! TADY!!!!!!!!!!!!!!


Líbí se ti tady?
ano : klik
ne : klik








http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/http://emo-hannah.blog.cz/Dommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.czDommie/d-works.sblog.cz
rofl.gif image by Saliskopst.gif image by Saliskomwah.gif image by Saliskolove-7.gif image by Saliskohuh-2.gif image by Saliskohmm-1.gif image by Saliskohey.gif image by Saliskohehe.gif image by Saliskofuck.gif image by Saliskoeh.gif image by Saliskoampf.gif image by Saliskobye.gif image by Saliskoyay.gif image by Enidtawtf.gif wtf image by Enidtawhoa.gif image by Enidtalol.gif lol image by Enidtalmao.gif image by Enidtagrr.gif image by Enidta
hehe.gif picture by monuliq x hihi.gif monuliik.blog.cz picture by monuliq x rofl.gif picture by monuliq x wow.gif picture by monuliq x what.gif picture by monuliq x hmm.gif picture by monuliq x tada.gif picture by monuliq x lol.gif picture by monuliqsuspicious.gif image by VelushQaxxeaten.gif image by VelushQaxcry-3.gif image by VelushQaxlove-3.gif image by VelushQaxmad-3.gif image by VelushQaxsad-2.gif image by VelushQaxshocked-1.gif image by VelushQax
whatever.gif image by VelushQaxtongue-2.gif image by VelushQaxwink-3.gif image by VelushQaxunsure.gif image by VelushQax-smileys trèfle 2-smileys trèfle 3-smileys trèfle 4-smileys trèfle 5-smileys trèfle 6-smileys trèfle 7-smileys trèfle 8-smileys trèfle 9-smileys trèfle 10-smileys trèfle 11-smileys trèfle 12-smileys trèfle 13-smileys trèfle 14-smileys trèfle 15-smileys trèfle 15